Is jouw website ‘major donor proof’?


checklist-met-10-aanbevelingen
De website van een non-profit organisatie is voor grote gevers het meest leidend bij hun besluit om te geven, blijkt uit grote gever onderzoek Filantropie in Nederland. Deze interessante conclusie vormde de aanleiding om de websites van een groot aantal non-profit organisaties onder de loep te leggen, want: in hoeverre zijn deze eigenlijk ‘major donor proof’?

In twee workshops, georganiseerd bij brancheorganisatie Goede Doelen Nederland, hebben meer dan 70 goede doelen nagedacht over de belangrijkste punten waarop zij hun website kunnen verbeteren om deze meer geschikt te maken voor grote gevers.

 

Samen met Jazi Foundation en Nassau Fundraising, de initiatiefnemers van Filantropie in Nederland, kwamen zij tot de volgende 10 aanbevelingen: 

 

1. Gebruik 1 duidelijke term voor ‘grote gevers’

2. Leid grote gevers snel naar de voor hen essentiële informatie

3. Creëer 1 pagina of ‘microsite’ met daarop alle informatie voor grote gevers

4. Wees transparant: laat weten wanneer een gift ‘groot’ is voor jouw organisatie

5. Maak duidelijk met wie grote gevers contact kunnen opnemen

6. Gebruik voorbeelden van andere grote gevers

7. Verbreed het scala aan geefmogelijkheden

8. Verstrek actuele informatie over alle geefvormen die je organisatie biedt

9. Faciliteer groot geven ook via de doneerpagina

10. Vergeet niet: geld is slechts een middel, niet het doel

 

Ontvang kosteloos de PDF met de volledige checklist en uitgebreide uitleg: